۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۰
کد خبر: ۶۳۰۱۹۸
آیت الله محمدی عراقی:

دست‌های خائنی قصد انقلاب زدایی از قم دارند | طمع دشمن را از بین ببریم

دست‌های خائنی قصد انقلاب زدایی از قم دارند | طمع دشمن را از بین ببریم
مسؤول دفتر رهبر معظم انقلاب در قم با بیان اینکه دست‌های خائنی قصد انقلاب زدایی از قم دارند، گفت: زمینه طمع دشمنان نسبت به انحراف قم مقدسه را از بین ببریم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محمود محمدی عراقی مسؤول دفتر رهبر معظم انقلاب در قم عصر امروز در همایش «طرح مردمی پارسا» که در سالن کوثر اداره کل تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، با اشاره به آیه شریفه «و المؤمنون و المؤمنات بعضهم اولیاء بعض» به تبیین وظایف افراد در زمینه امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و گفت: حرکت انقلابی که بر اساس دین و احکام الهی آغاز می شود مراحلی را بر اساس منظومه فکری حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب باید طی کند تا به مقصد نهایی یعنی ظهور امام زمان(عج) برسد.

وی با بیان اینکه انسان با قدرت تفکر می تواند خود، جامعه، تاریخ و جهان را تغییر دهد، ادامه داد: انسان باید خود را شایسته مقام خلیفة الله کرده و بتواند بعد از خود سازی به ساختن جامعه بپردازد و سپس سراغ تمدن سازی برود؛ برای رسیدن به این هدف بزرگ باید بعد از انقلاب اسلامی، دولت اسلامی و جامعه اسلامی تشکیل شود تا زمینه برای ایجاد تمدن نوین اسلامی فراهم آید.

آیت الله محمدی عراقی با اشاره به اینکه افراد در جامعه اسلامی نمی توانند نسبت به هم نوعان خود بی تفاوت باشند، اظهار داشت: بر اساس آیات قرآن کریم مردم در جامعه اسلامی نسبت به یکدیگر مسؤولیت دارند و باید همدیگر را امر به معروف و نهی از منکر کنند.

مسؤول دفتر مقام معظم رهبری در قم در ادامه به تبیین معنای واژه «ولی» پرداخت و بیان کرد: ولی به معنای دوست نیست و اهل سنت در یافتن معنای حقیقی «ولایت» دچار خلأ شده اند؛ اهل سنت اهل بیت(ع) را قبول دارند، اما مقام امامت، ولایت و جانشینی ایشان را انکار می کنند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آیات قرآن کریم امر به معروف و نهی از منکر، پرداخت زکات، اقامه نماز و اطاعت از ولی خداوند سبب پیروزی و رستگاری جامعه می شود؛ با تأمل در آیات قرآن کریم در می یابیم که امر به معروف و نهی از منکر حتی از اقامه نماز نیز واجب تر است.

آیت الله محمدی عراقی همچنین به آیه شریفه «المنافقون و المنافقات بعضهم من بعض» اشاره و تأکید کرد: افراد منافق همواره دیگران را امر به منکر و نهی از معروف می کنند و از رشد و سعادت جامعه جلوگیری به عمل می آورند.

مسؤول دفتر مقام معظم رهبری در قم ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب بیش از 25 سال قبل نسبت به خطراتی که جامعه اسلامی را تهدید می کند هشدار دادند و مسائلی همچون شبیخون فرهنگی و تهاجم فرهنگی را مطرح کردند؛ ایشان سال گذشته در دیدار مردم قم در 19 دی نسبت به وضعیت فرهنگی شهر قم و حوزه علمیه ابراز نگرانی کردند، بنابراین ما باید تلاش کنیم منویات ایشان نسبت به قم مقدسه را اجرا کرده و دغدغه های ایشان را رفع کنیم.

وی با بیان اینکه امروز مسؤولان قم باید نسبت به دست های خائنی که قصد دارد از قم انقلاب زدایی کند احساس خطر کرده و در مقابل آن بایستند، اظهار داشت: با توجه به انحرافاتی که جریان بنی امیه در مدینة النبی(ص) به وجود آوردند و یا با توجه به انحراف حکومت مسلمان در اندلس توسط دشمنان باید بدانیم دشمن در زمینه ترویج فساد در شهرهای مذهبی تجربه تاریخی دارد و ما نباید بگذاریم این تجربه های خود را عملی کند.

آیت الله محمدی عراقی با اشاره به اینکه ما باید زمینه طمع دشمنان نسبت به انحراف در قم مقدسه را از بین ببریم، بیان کرد: دشمن از طریق ترویج فساد سعی در انحراف جوانان دارد، بنابراین علمای حوزه علمیه و آمران به معروف و ناهیان از منکر و جوانان با غیرت و انقلابی نباید به دشمن اجازه طمع بدهند.

وی با بیان اینکه افکار عمومی باید متوجه خطر توطئه های دشمن شوند، خاطرنشان کرد: بخش عمده ای از ناهنجاری های موجود در فضای شهر قم با منطق و صحبت کردن و تذکر دادن حل می شود و باید گفت تنها یک یا دو درصد آنها نیازمند اقدام از طریق قوه قهریه است.

آیت الله محمدی عراقی با بیان اینکه مردم انقلابی قم اجازه نفوذ فرهنگی به دشمن نمی دهند و با اشاره به اینکه در 19 دی در دیدار با رهبر معظم انقلاب گزارشی از وضعیت فرهنگی قم خدمت رهبر معظم انقلاب ارائه خواهیم داد، بیان کرد: مردم باید به صحنه امر به معروف و نهی از منکر وارد شوند، زیرا با بدون همراهی مردم نمی توان به نتیجه مطلوب رسید.

وی در پایان با بیان اینکه آمران به معروف و ناهیان از منکر با نهایت امید به فعالیت های خود ادامه دهند، گفت: امروز اکثریت قاطع بانوان قمی محجبه هستند و کسری از یک درصد بد حجاب هستند، بنابراین بانوان انقلابی قم نباید اجازه در برابر اقلیت بد حجاب احساس ضعف کرده و فضا را به آنها واگذار کنند./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵
تلاشی نامحسوس برای مشوه نشان دادن چهره قم در نزد عموم از لحاظ لا قیدی در حجاب و مظاهر دینی مشاهده میشه.
2
0
حمید
Iran, Islamic Republic of
۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۵
این شخصیت‌های انقلابی در حوزه تأثیرات بسزایی دارند.
مراجع و جامعه مدرسین راهنمای طلاب در حرکت در ادامه مسیر انقلاب هستند.
1
0